Gå till sidans huvudinnehåll

Abonnemang

Den pågående pandemin och de skärpta lokala allmänna råden påverkar oss alla. För oss på GöteborgsOperan innebär det inte bara tomma salonger, utan också ett förändrat arbete på och bakom scenen.

För att anpassa oss efter den extrema situation vårt samhälle befinner sig i, säkra en trygg arbetsmiljö och erbjuda en stabil repertoar, lägger vi om delar av resterande säsong. Några uppsättningar skjuts på framtiden eller ställs in, och nya verk tillkommer.

Med anledning av detta avbokar och återlöser GöteborgsOperan samtliga köpta abonnemang och biljetter. På grund av hög arbetsbelastning kan det dröja några veckor innan pengarna är återbetalade. Vår personal arbetar hårt för att ge bästa möjliga service till alla. Vi tackar för ert tålamod och er förståelse.

Beslutet är fattat med tungt hjärta, men utifrån rådande läge nödvändigt. Repertoaren ser inte längre ut som den gjorde när abonnemangen släpptes i mars, och vi vet fortfarande inte när vi får lov att välkomna publiken tillbaka in i salongerna igen. I stället för att gång på gång skjuta upp abonnenternas biljetter, nollställer vi allt och börjar från början.

Vår längtan efter er är fortsatt stark, och det hoppas vi är ömsesidigt. Vi ses i salongerna – de fysiska eller de digitala.

Just nu får vi många frågor angående återbetalning av abonnemang. Om du har betalat hela summan över nätet med kort kommer du att få en automatisk återbetalning till ditt kort. Om du har betalat på annat sätt kommer vi att kontakta dig, i första hand via e-post, för att få dina kontouppgifter. Vi har just nu hög arbetsbelastning och jobbar intensivt med att återbetala samtliga abonnemang. Det kan dröja några veckor innan pengarna sätts in på ditt konto.

Vi tackar för ditt tålamod och din förståelse.