Vår organisation
GöteborgsOperan AB är ett helägt bolag inom Västra Götalandsregionen. Här arbetar ca 500 årsanställda inom 90 olika yrken. Vi ger ca 350 föreställningar per år, för en kvarts miljon besökare. Vår vision är att bli ett av norra Europas ledande operahus.

Ekonomi
Ekonomiavdelningen innefattar ekonomi, lön, inköp & arkivering.

Facility Management
FM enheten ska ge organisationen förutsättningar att leverera den bästa upplevelsen till alla våra besökare.

Försäljning, näringlivssamarbete och kommunikation
Vi är länken mellan dig och allt som händer på GöteborgsOperan. Det är vi som ser till att du upptäcker oss, blir nyfiken på vad vi gör och besöker oss. Det är vi som hjälper dig när du handlar eller vill veta mer och som tar hand om dig när du väl är här – och efteråt.

HR
HR-avdelningens roll är att tillsammans med GöteborgsOperans chefer driva utvecklingen inom personalområdet.

IS/IT
IS/ IT inom GöteborgsOperan ska skapa ett modernt och effektivt administrativt stöd för alla medarbetare.

Inspicient
En inspicient är som en teknisk dirigent, som ser till att bland annat scenteknik, belysning och sångarnas entréer sker på rätt plats vid rätt tidpunkt.

Kostym och mask
Kostymateljéer och påklädare har hand om allt som har med kostym att göra – från hatten ner till skorna. Maskavdelningen tar hand om allt från silikonnäsor, hela masker och tänder, falska tatueringar, peruker, skägg, mustascher, och mycket mera.

Projektavdelningen
Vår huvuduppgift är att leda och administrera GöteborgsOperans produktioner, det vill säga de uppsättningar som vi spelar på våra scener och turnéer.

Regional verksamhet
Tekniskt ansvarig för driften av vår regional verksamhet är Thomas Johansson, som ansvarar för kontakten med fastighetsägare och samordnar de tekniska resurserna vid GöteborgsOperans och gästande produktioner.