Gå till sidans huvudinnehåll

GöteborgsOperan är en modern kulturinstitution för opera, dans, musikal och orkestermusik och har berört över sju miljoner besökare sedan invigningen 1994. Bolagets vision är att vara ett av norra Europas ledande operahus. Verksamheten kännetecknas av professionalism, engagemang och nyskapande. GöteborgsOperan AB är ett helägt bolag inom Västra Götalandsregionen och är en viktig aktör i regionens utveckling. GöteborgsOperan är en mångkulturell arbetsplats med ungefär lika många kvinnor som män anställda.

Vi söker en engagerad och strukturerad Koordinator vd-stab på deltid (50 %) – med huvuduppgift att planera, samordna och administrera vd:s arbete. Vi söker dig som trivs i en dynamisk miljö, har mycket god planeringsförmåga och kan hantera komplexa uppgifter med stor integritet.

Om tjänsten

Som Koordinator vd-stab arbetar du nära vd och övrig bolagsledning och har en central roll i att säkerställa struktur, planering och effektivitet i det dagliga arbetet. Du hanterar kommunikation och säkerställer ett effektivt arbetsflöde för vd. Rollen kräver hög integritet, proaktivitet och en förmåga att hantera flera parallella uppgifter i en dynamisk miljö.

 

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Planera, koordinera och prioritera vd:s arbete och åtaganden.
  • Hantera kommunikation, inklusive mejlsortering, prioritering och viss korrespondens.
  • Analysera och sammanställa material till vd.
  • Förbereda underlag inför möten och konferenser samt säkerställa uppföljning av beslut.
  • Administrera och hantera dokument, inklusive styrdokument och protokoll.
  • Koordinera större projekt och initiativ som vd driver.
  • Ansvara för interna arrangemang och representation, till exempel personalavtackningar.
  • Hantera övrig administration, till exempel resebokning etc.

 

Kvalifikationskrav

  • Högre utbildning inom exempelvis projektledning eller annan relevant inriktning.
  • Minst 5 års erfarenhet av en liknande koordinerande roll, meriterande med erfarenhet på ledningsnivå.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • God förståelse för digitala arbetssätt och vana vid att använda moderna digitala verktyg för planering, administration och kommunikation.

 

Personliga egenskaper

  • Mycket god planerings- och organisationsförmåga – du ser helheten men missar aldrig detaljerna.
  • Hög integritet och gott omdöme – du hanterar känslig information med professionalism.
  • Proaktivitet och initiativförmåga – du ligger alltid steget före och driver på arbetet.
  • Strukturerad och lösningsorienterad – du kan hantera många parallella uppgifter och snabba förändringar.
  • Mycket god kommunikativ och social förmåga – du har lätt för att samarbeta och är trygg i att möta externa kontakter på hög nivå.
  • Ansvarstagande – du tar ansvar för att på ett strukturerat sätt ta dina arbetsuppgifter hela vägen från start till mål inom angivna tidsramar.


Anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 20 timmar i veckan med inledande provanställning. Tillträde 1 augusti eller enligt överenskommelse. Placeringsort är Göteborg. Möjlighet till visst distansarbete finns.

Ansökningsförfarande

Vi använder oss av rekryteringssystemet Varbi, bifoga CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 17 maj och intervjuer sker löpande.

GöteborgsOperan eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför vår verksamhet. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Ansök här

 

Kontakt

Anna Holm, HR-specialist
anna.holm@opera.se

Facklig företrädare
Leo Stenberg, FSF Fackförbundet Scen och Film
leo.stenberg@opera.se