Gå till sidans huvudinnehåll

Arbetsbeskrivning

Nu rekryterar vi en Marknadsanalytiker till GöteborgsOperan som ska arbeta med marknadsundersökningar och kundanalyser, och där du tillsammans med övriga avdelningar skapar förutsättningar för att konvertera kommunikation till försäljning. Du kommer att vara enhetens centrala punkt för marknads- och kundanalys och ingå i marknadsledningen där du rapporterar till Marknads- och försäljningschef Ing-Marie Persmo.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ett stort intresse för analys, försäljning och marknadsinriktad kommunikation och som kan sätta dig in i komplexa processer, bryta ner dessa, och omvandla och förmedla insikter på ett lättbegripligt sätt till aktiviteter och handlingar. Du är initiativrik, har ett driv och strävar alltid efter att optimera för att komma i mål. Förmåga att kunna strukturera ditt arbete är viktigt.

Du behöver:

  • eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring, marknadsanalys eller motsvarande.
  • erfarenhet från hantering av kampanjer och sociala medier från marknadsavdelning eller kommunikationsbyrå.
  • kunskap i att hantera plattformar och verktyg för digital marknadsföring och analytiska verktyg.
  • minst två års erfarenhet från liknande roll.
  • flytande svenska i tal och skrift samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska.

Personliga egenskaper

Vår publik liksom våra medarbetare representerar olika människor och yrkesgrupper. Detta bidrar till ett mycket intressant och spännande arbete och ställer höga krav på:

  • god kommunikations- och samarbetsförmåga.
  • förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla insikter och kunskaper.
  • prestigelöshet och att du är mån om ett gott arbetsklimat.

GöteborgsOperan är en mångkulturell arbetsplats. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ansvarsområde

Du kommer att ansvara för våra externa marknadsundersökningar, både i samband med föreställningar och andra specialbeställda undersökningar. Att ansvara för analys av data, rekommendera och optimera insatser i marknads- och kundarbete ingår också i ditt ansvar.

Vidare bidrar du till att vår organisation arbetar datadrivet, systematiskt och på ett resultatinriktat sätt utifrån vårt uppdrag och mål. Det innebär att du kommer att bidra i utvecklingen av de processer som tillhör vårt arbete med kundplattformar, system och digitala kanaler för en optimerad kundresa. Du kommer att ha ett nära samarbete med olika systemägare.

I dina arbetsuppgifter ingår:

  • marknadsundersökningar
  • omvärldsbevakning
  • marknads- och kundanalys, kundflödesanalys inklusive segmentering
  • kampanjanalyser och att rekommendera åtgärder för bästa måluppfyllelse
  • ansvar för uppföljning av mål och KPI:er

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som inleds med 6 månaders provanställning.

Sista ansökningsdag är 2022-05-15. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ansök därför gärna så snart som möjligt.

Tillträde enligt överenskommelse.

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Marknad och Kommunikation. För ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Annika Grimelund på annika.grimelund@randstad.se 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök här

 

Om GöteborgsOperan AB

Operahuset ligger i hjärtat av Göteborgs hamn, med en makalös utsikt över hamninloppet. Vi erbjuder fantastiska kulinariska upplevelser såväl som kulturella.

Vi som arbetar här omfattar ett 90-tal olika yrken på 30 olika avdelningar. Alla med hög professionalitet och specialistkunskap. Smed, snickare, dekormålare, korist, musiker, solist, ekonom, marknadsförare, dansare är några exempel. Vi har en stor mångfald med ett 30-tal länder representerade från alla kontinenter.

Vår omsättning var över 500 miljoner kronor 2019 och vi har drygt 260 000 besökare ett vanligt år. GöteborgsOperan ägs av Västra Götalandsregionen.

Facklig företrädare, Fackförbundet Scen och Film
Lotta Moberg, tel. 031-108037